Vapa on nimittänyt Jenni Valtialan luovaksi johtajakseen vuoden alussa. Vapa ja sen uusi luova johtaja jakavat saman asenteen: rohkea edelläkävijyys, vanhojen toimintamallien ravistelu ja uudet näkökulmat tuovat uusia kasvumahdollisuuksia.

Sisältömarkkinoinnin pioneerina aloittanut Vapa on nykyään kokonaisvaltainen markkinointiviestinnän kumppani yrityksille, jotka haluavat menestyä digitalisaation tuoman muutoksen keskellä. Siinä avaimina ovat vetovoimainen tarina, sitoutuneet ihmiset sekä teknologian ja datan parempi hyödyntäminen.

Kasvua vauhdittamaan Vapa saa uutta tarinankerronnan ja vaikuttavien konseptien osaamista, kun sen luovana johtajana aloitti vuoden alussa Jenni Valtiala.

“Vapa on syntymästään lähtien ollut erilainen kuin muut toimistot markkinointiviestinnän kentässä. Rohkea edelläkävijä, joka ei pelkää tuoda ja luoda uutta. Rakastan erilaisuutta ja arvostan kyseenalaistamista – sitä, että uskalletaan ravistella vanhoja toimintamalleja ja kertoa tarinoita uudesta näkökulmasta”, aiemmin muun muassa Miltton Creativella luovana johtajana ja lead creativena Mirumilla työskennellyt Valtiala kertoo

“Jennin nimitys tukee uutta strategiaamme jossa lähdemme tarjoamaan asiakkaillemme end-to-end-markkinointiviestinnän ratkaisuja. Liian moni asiakkaamme valittelee sitä että ketterä ja reagoiva malli ei toteudu kun yksi toimija suunnittelee ja toinen jakelee sisällöt”, toinen Vapa Median perustajista, Ida Hakola kommentoi. ”Jatkossa tarjoamme asiakkaillemme markkinoinnin konsepteja aina suunnittelusta mainonnan ostoon. Kokeilumarkkinoinnin periaatteita mukaillen testaamme digissä ja laajennamme voittavat kulmat monikanavatoteutuksiin. Tätä varten tarvitsemme vahvaa luovan prosessin johtamista ja hyvää vuoropuhelua data- ja insight- toimintojemme kanssa.”

Valtiala jakaa Vapan näkemyksen tarinan roolista yritysten menestystekijänä.

“Merkitys on valtava. Se on sormenjälki. Vahvan tarinan avulla yritys voi erottua ja avata keskusteluyhteyden asiakkaiden kanssa, tehdä itsestään lähestyttävän sekä kiinnostavan”, Valtiala sanoo.

Tietojohteisuus ja lähes rajattomat vaikutuskanavat sekä teknologiat luovat hänelle innostavan kehikon vahvoille ideoille ja niiden jalkautuksille.

“Inspiroidun tarinankerronnasta ja tarinoista, joilla on merkitys, keinoilla, jotka yllättävät. Esimerkiksi yhteiskuntavastuun korostuminen yritystoiminnassa luo uutta mielenkiintoista toimintaympäristöä, jossa yritykset eivät ole enää yhteiskunnasta ulkopuolisia toimijoita, vaan kansalaisia, joiden tehtävä on toimia vastuullisesti ja ottaa kantaa.”