Luomamme viestintästrategian avulla Tetra Pak nosti kartongin kuluttajien tietoisuuteen ympäristöä säästävänä pakkausmateriaalina.

Ruotsalainen, kartonkisia juoma- ja elintarvikepakkauksia valmistava Tetra Pak valitsi meidät hoitamaan viestintäänsä ja markkinointiaan Suomessa. Suurin haaste oli herätellä kuluttajissa tietoisuutta kartonkituotteiden ympäristöystävällisyydestä – tutkimusten mukaan suomalaiset tuntevat muita pohjoismaalaisia paremmin kartongin hyvät ominaisuudet, mutta tämä ei juurikaan näy ostokäyttäytymisessä. Kuluttajat ostavat ensisijaisesti tuotteen, eikä pakkauksen materiaaliin juurikaan kiinnitetä huomiota, vaikka valinnalla olisi ympäristön kannalta paljonkin merkitystä.

Tartuimme tavoitteeseen tekemällä näkymättömästä näkyvää ja korostamalla pakkausmateriaalien valinnan tärkeyttä viestinnän ja markkinoinnin keinoin. Laadimme Tetra Pakille strategisen viestintäsuunnitelman ja teemme brändille jatkuvana työnä muun muassa sosiaalisen median markkinointia.

Tulokset

Ensimmäinen iso yhteistyömme Tetra Pakin kanssa oli näkyvyys Lahden MM-kisoissa, missä kisavesi tarjoiltiin urheilijoille ja kisavieraille kartonkipakkauksessa. Lukujen valossa näkyvyys oli omaa luokkaansa:

Jaettuja pakkauksia

17 300

Facebook-videon tavoittavuus

85 000

Televisiokatsojia

500 milj.