Kimi Räikkönen auttoi rakentamaan työnantajamielikuvaa

Lähtökohdat

Santander Consumer Finland on Suomen suurin autorahoittaja. Yritys toimii finanssi- ja pankkisektorilla, mutta on kulttuuriltaan moderni ja poikkeava perinteisistä pankkitoimijoista. Yritys haluaa kilpailla parhaista finanssialan osaajista ja erottua erityisesti kulttuurillaan. Kaikessa viestinnässä on välityttävä heidän arvonsa – Simple, Personal, Fair – sekä heidän brändikiteytyksensä “Elä enemmän”.

Idea

Santander sai mahdollisuuden Ferrarin F1-tallin sponsoroinnin myötä käyttää yhden päivän ajan lajin maailmanmestari ja kisakuljettaja Kimi Räikköstä viestinnällisiin tarkoituksiin. Räikköstä haluttiin hyödyntää sekä nostamaan sisäistä henkeä että tuomaan näkyvyyttä työnantajamielikuvan rakentamisessa.

Räikkösen avulla haluttiin kiteyttää rentoa työmeininkiä ja “Elä enemmän” -brändiä.

Päätimme yllättää koko Santanderin henkilöstön Kimi Räikkösen kanssa ja tallensimme kaiken reality-tyyliin videolle, jota käytettiin työnantajamielikuvamarkkinointiin. Videototeutus oli tarkkaan etukäteen käsikirjoitettu ja ohjattu, sillä koko vierailu piti saada tallennettua keskeytyksettä. Tunnereaktioiden piti olla aitoja, jotta video oli uskottava.

Kimi kiersi yllätyksenä Santanderin koko Suomen toimiston tilat jutellen työntekijöiden kanssa. Räikkösen avulla haluttiin kiteyttää rentoa työmeininkiä ja “Elä enemmän” -brändiä, joka on myös heittäytymistä hetkeen ja rohkeutta toteuttaa unelmiaan. Yrityksen arvojen mukaisesti oli reilua, että myös työntekijät pääsevät nauttimaan maailmanmestarin seurasta ja tapaamaan häntä.

Henkilöstön joukosta oli etukäteen valittu kaksi Ferrari-fania, jotka saivat erikoisyllätyksen. Kimi vei heidät ajelulle uudella Ferrarilla.

Työntekijät kokivat erityisen imartelevaksi sen, että Santander valitsi käyttää Kimi Räikkösen aikaa henkilöstön ilahduttamiseksi.

Yllätyspäivän jälkeen vierailusta ja ajeluista koottiin työnantajamielikuvavideo, jota jaettiin sosiaalisen median kanavissa, erityisesti Facebookissa. Video esitettiin myös Santanderin pohjoismaisessa työntekijöiden yhteiskokouksessa hengennostattamiseksi.

Tulokset

Ensisijainen tavoite oli yllättää iloisesti työntekijät ja antaa heille tunne, että heitä arvostetaan. Tavoite täyttyi erittäin hyvin. Työntekijät kokivat erityisen imartelevaksi sen, että Santander valitsi käyttää Kimi Räikkösen aikaa henkilöstön ilahduttamiseksi.

Toissijaisena tavoitteena oli tavoittaa työnantajamielikuvamainonnalla suuri yleisö, mahdollisimman kustannustehokkaasti. Tavoitteena oli saada ainakin 100 000 suomalaista katsomaan video.

 

Kattavuus:

213 000

Katselukertoja:

123 000

Tuloskohtainen hinta:

> 0,01 €