Oivaltava uuden median käyttö toi yllättäviä brändikohtaamisia

Lähtökohdat

Oululaisen valmistama Reissumies on Fazer Leipomoiden tunnetuin brändi. 40-vuotta täyttävän Reissumiehen brändiä lähdettiin keski-iän kynnyksellä uudistamaan rohkealla mainoskampanjalla.

Idea

Helmikuussa 2018 tämä suomalainen suosikki lähti etsimään sielunkumppania treffisovellus Tinderin käyttäjien joukosta. Tinder-kampanjassa lempeän puolen itsestään löytänyt Reissumies etsi kumppania retkilleen. Mainosprofiili näyttäytyi käyttäjille samanlaisena kuin tavallisten käyttäjien profiilit.

Reissumiehen kanssa matchaamalla, eli osoittamalla kiinnostuksensa käyttäjää kohtaan, pääsi tutustumaan Reissumiehen pehmeämpään puoleen ja sai eteensä uudistuneen kauraleivän mainostekstin. Kampanjan tavoite oli kerätä paljon positiivisia ja yllättyneitä reaktioita, kun Tinderissä vastaan tulikin leipäpussista tuttu kasvo.

Tulokset

Tulokset ylittivät odotukset: lähes 10 000 henkilöä ehti matchata Reissumiehen kanssa ensimmäisten 3 vuorokauden aikana. Idealla tavoitettiin tehokkaasti etenkin 20–35-vuotiaiden kohderyhmä uudenlaista toimintaympäristöä hyödyntäen.

10 000 henkilöä ehti matchata Reissumiehen kanssa ensimmäisten 3 vuorokauden aikana.

Ensimmäiset tulokset kertoivat, että Reissumiehen kanssa matchanneista naisista yli 40 prosenttia klikkasi mainossivulle vievää linkkiä. Kampanja ei kuitenkaan tavoitellut pelkkiä naisia: Reissumies lähestyi sekä miehiä että naisia etsiviä käyttäjiä heille personoiduilla viesteillä.