Veimme Reissumiehen kampanjan treffisovellus Tinderiin. Konseptoimassamme ja toteuttamassamme mainoskampanjassa Oululainen Reissumies etsi kumppania matkoilleen löydettyään itsestään pehmeän puolen.

Fazer Leipomot halusi uudistaa rohkeasti tunnetuimman brändinsä valikoimaa ja markkinointiviestintää. Tahdoimme hyödyntää Reissumiehen seikkailunhaluista hahmoa oivaltavasti, ja ratkaisu löytyi treffisovellus Tinderistä.

Reissumies keräsi matcheja Tinderissä kahden viikon ajan. Tempaus oli lähtölaukaus Reissumiehen uudistuneen kauraleivän markkinoinnille, joka jatkui taktisella tekemisellä ulkomainonnassa ja myymälöissä.

“Reissumies täyttää tänä vuonna 40 vuotta, eli on jo keski-ikäinen! Kumppanin löytämisestä on tullut hänellekin ajankohtaista, ja mikä paikka siihen nykyään sopisi paremmin kuin Tinder?” avaa Fazerin Senior Brand & Portfolio Manager Laura Siltanen lähtökohtia tarinaan kampanjan taustalla.

Liian vähän hyödynnetty kanava soveltui toimivaksi alustaksi tunnetun brändin markkinointiviestinnälle ja tehokkaaksi tavaksi tavoittaa 20–35-vuotiaiden kohderyhmä. Tinder-kampanja suunniteltiin alustan ehtojen mukaan: Tinderissä etsitään seuralaisia. Kampanjan tavoite oli kerätä paljon positiivisia ja yllättyneitä reaktioita, kun Tinderissä vastaan tulee tuttu kasvo.

Reissumiehen mainosprofiili näyttäytyi käyttäjille samanlaisena kuin tavallisten käyttäjien profiilit. Reissumiehen kanssa matchaamalla, eli osoittamalla kiinnostuksensa käyttäjää kohtaan, pääsi tutustumaan Reissumiehen pehmeämpään puoleen ja sai eteensä uudistuneen kauraleivän mainostekstin.

10 000 matchia kolmessa päivässä

Lähes 10 000 henkilöä ehti matchata Reissumiehen kanssa ensimmäisten kolmen vuorokauden aikana. Kampanjan 12 000 matchin kokonaistavoite ylittyi heittämällä.

Reissumiehen kanssa matchanneista naisista yli 40 prosenttia klikkasi mainossivulle vievää linkkiä. Kampanja ei kuitenkaan tavoitellut pelkkiä naisia: Reissumies lähestyi sekä miehiä että naisia etsiviä käyttäjiä heille personoiduilla viesteillä.