Lapsuuden tekijät -konseptilla rohkeutta ja tunnetta markkinointiin

Lähtökohdat

Mehiläinen halusi vahvistaa entisestään asemaansa markkinajohtajana lapsiperheiden terveyspalvelussa. Se on vuosi toisensa jälkeen onnistunut saavuttamaan erinomaisesti lapsiperheasiakkaidensa luottamuksen ja arvostuksen rationaalisilla sisällöillään.

Nyt sisältöihin haluttiin kuitenkin lisää rohkeutta ja tunnetta. Lisäksi Mehiläinen toivoi siirtyvänsä pois yksittäisistä kampanjoista kohti pitkäjänteisempää ja reagoivampaa tekemistä.

Idea

Autamme Mehiläistä tarttumaan tunteella teemoihin, jotka ovat merkittäviä lapsen hyvinvoinnin kannalta ja joista vanhemmat ovat aidosti kiinnostuneita jatkuvasti.

Loimme Mehiläiselle Lapsuuden tekijät -konseptin, jonka mukaan lapsuus muodostuu monesta tekijästä, kuten unesta, leikistä, sosiaalisista suhteista ja terveydestä. Se myös korostaa, että Mehiläisellä on Suomen parhaat tekijät – lääkärit, hoitajat ja muut terveydenhuollon ammattilaiset – hyvän lapsuuden tukemiseen.

Vapa auttaa Mehiläistä tarttumaan tunteella teemoihin, jotka ovat merkittäviä lapsen hyvinvoinnin kannalta.

Konsepti on jalkautunut muun muassa ulkomainontaan, kampanjavideoihin, blogeihin, joissa lääkärit kertovat kokemuksistaan vanhempina, teema-artikkeleihin ja vastaanotoilla oleviin postikortteihin, joita lapset voivat värittää ja lähettää eteenpäin tärkeille lapsuuden tekijöilleen.

Tulokset

Yhteistyö alkoi tammikuussa 2018. Kampanjan ensimmäinen lähtö tavoitti ohjelmallisesti yli 300 000 ja somessa 225 000 uniikkia kuluttajaa. Yhteensä eri kanavissa tavoitettiin jo maaliskuun 2018 loppuun mennessä yli miljoona uniikkia kuluttajaa kolme kertaa eri mainosmuodoilla.