Moderni strategia markkinointiviestintään toi uskomattomat myyntitulokset

Lähtökohdat

Mehiläinen halusi vahvistaa asemaansa markkinajohtajana lapsiperheiden terveyspalveluissa. Kohderyhmän luottotoimija halusi palvella asiakkaita monikanavaisesti ja luoda tunnistettavan sekä merkityksellisen brändin, joka erottaa Mehiläisen alan muista toimijoista. 

Oivallus & toteutus

Terveydenhuollon ajanvaraus ja myyntiputki ovat siirtyneet vahvasti digitaalisiin kanaviin. Markkina-aseman vahvistaminen vaatii täysin uudenlaista markkinointistrategiaa, jossa asiakkaita kohdataan ja palvellaan monikanavaisesti sekä jatkuvasti. Kampanjanjoiden rinnalle tarvittiin vahvaa läsnäoloa asiakkaiden käyttämissä kanavissa. 

Loimme Mehiläiselle modernin markkinointiviestinnän strategian, jonka avulla palvelemme kohderyhmiä aidosti monikanavaisesti. Uusimme brändikonseptin, jonka myötä laajensimme markkinoinnin tukemaan vahvemmin kaikkia kohderyhmän tarvitsemia palveluita. Toimme markkinoinnin toteutuksiin tunnetta, jolla Mehiläinen erottuu positiivisesti kilpailijoista. 

Vapa auttaa Mehiläistä tarttumaan tunteella teemoihin, jotka ovat merkittäviä lapsen hyvinvoinnin kannalta.

Konsepti on jalkautunut muun muassa ulkomainontaan, radiomainontaan, kampanjavideoihin, sisältömarkkinointiin ja terveyskeskusten omiin materiaaleihin.  

Tulokset

Yhteistyömme alkoi tammikuussa 2018 ja jatkuu edelleen vahvana kumppanuutena. Ensimmäisen vuoden aikana saavutimme uskomattomat tulokset:

+152% enemmän mainonnan kautta tulleita ajanvarauksia
+69% enemmän liikennettä Mehiläisen omiin kanaviin
-85% CPA (cost per action)