Sisältöstrategia siivitti lanseerausta ja sanomaa

Lähtökohdat

Hehku on Keskon ja Oriolan yhteistyössä perustama valtakunnallinen, toimialaa mullistava kauppaketju, joka keskittyy kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Hehkun ensimmäinen myymälä ja verkkokauppa avattiin tammikuussa 2018, ja tulevien vuosien aikana avautuu 100 liikettä ympäri Suomea. Keväällä 2017 Hehku haki strategista kumppania kehittämään markkinointiviestinnälleen kattokonseptia ja sisältöstrategiaa.

Idea

Hyvinvointi on kokonaisvaltaista, ja ennen kaikkea jokaisen tarpeet ovat yksilöllisiä. Tämä oivallus nousi tutkimustiedosta ja analytiikasta, joiden avulla lähestyimme Hehkun meille asettamaa haastetta. Brändin pääviestien ytimeksi muodostui auttaa ihmisiä kuuntelemaan itseään, tarjota tietoa jatkuvan kehittymisen tueksi sekä motivoida ja innostaa ihmisiä voimaan paremmin. Insightin pohjalta toteutimme tutkimuksen ketjun kohderyhmien sisältömotiiveista ja kehitimme Hehkun sisältöstrategian.

Halusimme viestiä kohdeyleisölle Hehkun sanomaa hyvinvoinnin yksilöllisyydestä hyvissä ajoin ennen ensimmäisten kauppojen avausta.

Vapa konseptoi ja suunnitteli brändin pääviestit ja sisältöstrategian – oivallukset nousivat analytiikasta

Ketjun lanseerausta vahvistamaan konseptoimme ydinviestien mukaisen brändifilmin. Vahva kerronnallinen video korostaa kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin eri osa-alueita visuaalisesti näyttävällä tavalla.

Konseptoimme ja suunnittelimme Hehkun lanseeraukseen myös blogiyhteistyön kokonaisuuden. Suomen suosituimmat kauneus-, liikunta- ja lifestyle-bloggaajat pohtivat hyvinvointia ja hehkuttivat Hehkun brändiä omissa kanavissaan.

Tulokset

Hehkun viesti leviää tuottamiemme sisältöjen ja mielipidevaikuttajien kautta. Hehkun brändin lanseerauksesta lähtien olemme hyödyntäneet oikean profiilin spokespersoneita sekä mielipidevaikuttajia tunnettuuden rakentamisessa ja profiloitumisessa. Kartoitimme, kiinnitimme ja perehdytimme Hehkulle brändilähettiläiksi nyrkkeilijä Eva Wahlströmin sekä tv-juontaja ja lääkäri Emilia Vuorisalmen, jotka toimivat luontevina kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin puolestapuhujina.

Nyt jatkamme Hehkun sisällöntuotannon kumppanina. Seuraa menestystarinaa Facebookissa tai Instagramissa hashtageilla #pakkohehkuttaa ja #hehku.

Hehkun viesti leviää Vapan tuottamien sisältöjen sekä sopivan profiilin mielipidevaikuttajien kautta.