Lähtökohdat

Vakuutusyhtiö Fennia on aiemmin tuottanut taktista, tuoteportfoliota esittelevää mainontaa, joka ei ole pystynyt sitouttamaan tai palvelemaan asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla. Vapa tunnisti, että Fennian brändi tulisi uudistaa, jotta se voisi tuottaa erinomaisia asiakaskokemuksia ja turvata sitä kautta liiketoiminnan positiivisen kehityksen.

Oivallus ja toteutus 

Fennian brändin uutta suuntaa lähdettiin hakemaan syvältä Fennian sydämestä, liiketoiminnan ja brändin strategisesta ytimestä kummuten. Tavoitteena oli kertoa Fennian asiakasymmärryksestä ja ihmislähtöisyydestä monikanavaisen ja ketterän, modernin markkinoinnin avulla.

Paras lähtökohta brändin uudistamiseen löytyi Fennian olemassaolevasta merkityksestä ja oman organisaation suurista voimavaroista. Tämän strategian mukaisesti Fennialaisten kanssa yhteistyössä määriteltiin brändin purpose eli merkitys ja ydintarina. Näiden pohjalta suunniteltiin kaikkea markkinointiviestintää ohjaava kattokonsepti ”Tekijöiden takana”.

Kattokonsepti toimii työkaluna tehokkaaseen markkinointiin ja luo näkyvyyttä siihen, miten Fennia tukee asiakkaita heidän yksilöllisissä tavoitteissaan ja unelmissaan seisten vahvasti omannäköisen elämän tekijöiden takana. Sen avulla sitoutetaan asiakkaita tarinallisuudella ja ihmislähtöisyydellä – erottuen näin vakuutusyhtiöiden yhtenäisestä massasta.

Konsepti jalkautuu muun muassa TV- ja radiokampanjana, digitaalisena mainontana, osana Fennian sisäisen kulttuurin rakentamista sekä jatkuvana sisällöntuotantona.

Kommentteja Fennialaisilta

Fennia tekijöiden takana

”Tämä löytämämme konsepti kestää ja voimme rakentaa sen päälle uusia toteutuksia.” – Arto Kämppi, markkinointijohtaja, Fennia

”Nyt voi olla ylpeästi Fennialainen.”

”På alla sätt bra och nytt! Super fräscht!”

”Tekijöiden takana on loistavan hyvä punainen lanka ja tukee strategiaamme. Ensimmäinen askel Fennian mukavuusalueen ulkopuolelle.”