”Suklaa ymmärtää” – konseptoimme ja toteutimme Geishalle erottuvan ja huumorintajuisen sosiaalisen median presenssin.

Fazer Geishalla on vahva asema yhtenä Suomen rakastetuimmista suklaamauista, mutta brändi halusi erottua perinteisestä suklaamarkkinoinnista entisestään ja puhutella aiempaa voimakkaammin erityisesti nuoria naisia. Sosiaalisen median läsnäoloon kaivattiin persoonallisuutta ja tunnistettavuutta, jotta se sitouttaisi kohderyhmää entistä paremmin.

Vastasimme haasteeseen luomalla Geishalle kohderyhmää puhuttelevan hahmon: vitsikkään, itseironisen ja huumorintajuisen nuoren naisen, johon on helppo samaistua. Konseptille luotiin rationaalinen viesti ja tarve: “Suklaa ymmärtää”. Visuaalinen ilme on Geishan vaaleanpunainen.

Tulokset

Uudenlaista mainontaa testattiin ensin Geishan jo olemassaoleviin faneihin sekä näiden lookalike-yleisöön. Koska taktiikka puri yleisöön erinomaisesti, mainontaa laajennettiin suuntaamalla sitä myös alkuperäistä kohderyhmää nuoremmille naisille.

Orgaaninen
tavoittavuus:

+170%

Reaktioiden
määrä:

+339%

Sivutykkäykset:

+75%

Uudenlaisella sosiaalisen median läsnäololla tykkäykset, jaot ja reaktioiden määrät lähtivät räjähdysmäiseen nousuun.

Geishan viestit ovat osuneet kohderyhmään erittäin hyvin. Orgaaninen tavoittavuus on kasvanut 170% ja reaktioiden määrä on noussut 339%. Kommentit ovat lisääntyneet 127%, jaot 733% ja sivutykkäykset 75%. Kohderyhmä on myös tavoitettu kustannustehokkaasti: 1 000 ihmistä tavoitetaan nyt yli neljä euroa halvemmalla aiempaan verrattuna.