Tähtäätkö sinäkin huippuun loppuvuoteen 2018? Niin mekin! Tule Vapan toimistolle kuulemaan ja inspiroitumaan uusista markkinoinnin ideoista ja mahdollisuuksista liiketoiminnan menestyksen tukena. Tarjolla myös aamiaista ja mimosaa!

Alla listaus syksyn 2018 ammattilaistapahtumista Vapalla:

 

Vapan markkinointimimosat 21.8. klo 8.30: MATKAILUMARKKINOINNIN TOIMIALASEMINAARI

Vetoava matkailumarkkinointi ei makaa paikallaan, vaan seuraa herkeämättä muuttuvan yhteiskunnan pirtaa. Elämyksien etsinnässä kilpailu on kovaa. Miten varmistat, että matkailija valitsee juuri sinut?

Aamupalan lomassa pureudumme matkailumarkkinoinnin kuumimpiin trendeihin ja huomispäivän sisältömarkkinointiin. Luvassa asiaa seuraavista aiheista:

– Matkailumarkkinoinnin trendikatsaus
– Case-esimerkkejä meiltä ja maailmalta
– Ketterä, datajohteinen markkinointi
– Sisältö ratkaisee, mutta miten?

Kiinnostuitko?

Lisätietoja tapahtumasta antaa Client Director Markus Rauramo:
markus.rauramo@vapamedia.fi


Vapan viestintämimosat 
31.8. klo 8.30:
PR JA LEHDISTÖVIESTINTÄ DATAN AIKAKAUDELLA

Ansaittu media on edelleen kanavista tehokkaimpien joukossa. Mutta kuinka hyödyntää paremmin dataa puheenaiheisiin tarttumisessa ja omien asiantuntijoiden esiin nostamisessa?

Uutiskynnyksen ylittäminen ei ole rakettitiedettä vaan systemaattista ja pitkäjänteistä työtä. Ansaittua medianäkyvyyttä ei korvaa mikään. Strategisen mediatyön avulla voidaan saavuttaa alan mielipidejohtajan asema. Myös huolella toteutettu rekrytointiviestintä on tärkeä osa yrityksen imagon rakentamista.

Viestintää ei tehdä tuote edellä. Viestinnän avulla luodaan keskustelua ja rakennetaan ilmiöitä. Kriisin keskellä viestintä on erityisen tärkeää.

Kiinnostuitko?

Lue lisää Vapan blogista täältä!


Vapan viestintämimosat 28.9. klo 8.30:
TOIVEUUSINTANA PERSONOITU REKRYTOINTIVIESTINTÄ

Mainontaa ja markkinointia on kohdennettu ja personoitu digitaalisissa kanavissa jo pari vuosikymmentä. Työnantajamielikuvaa ja rekryviestintää tehdään jo digitaalisten kanavien avulla, mutta pysyäksesi rekryviestinnän etulinjassa on aika tuoda kohdentaminen ja personointi tekemisen kärkeen.

Et kilpaile rekrytointiviestinnälläsi ainoastaan kilpailijoiden kanssa, vaan seuratuimpien kansainvälisten huippubrändien ja vaikuttajien kanssa. Tule Vapan toimistolle kuulemaan, miten nostat rekrytointiviestintäsi muun markkinoinnin tasolle personoinnin, kohdentamisen ja optimoinnin avulla!

 

Vapan markkinointimimosat 17.10. klo 8:30
MARKKINIONNIN SPRINTTIMALLILLA TEHOKKUUTTA JA TULOKSIA MARKKINOINTIIN!

Tuntuuko perinteinen tapa markkinoida liian hitaalta ja jäykältä? Kaipaatko tehokkuutta ja tuloksia markkinointiin?

Tule kuulemaan, miten ketterä markkinointimalli eli markkinoinnin sprinttimalli tuo tehokkuutta ja tuloksia markkinointiin, ja kuinka se otetaan käyttöön onnistuneesti.

Aamun kuulet kahdesta näkökulmasta, miten markkinoinnin sprinttimalli otetaan käyttöön onnistuneesti. Postin markkinointijohtaja Karoliina Haikonen kertoo, miten sprinttimallin käyttöönotto on tarkoittanut heidän organisaatiolleen, ja millaisia tuloksia sillä on saatu aikaan. Vapan Mikko Rummukainen puolestaan kertoo, kuinka rakennetaan yhteinen tiimi asiakkaan ja toimiston välille ketterän markkinoinnin toteuttamiseksi. Vapan perustaja Ilona Hiila avaa omassa puheenvuorossaan sprinttimallin perusteita ja sitä, miksi modernit yritykset tarvitsevat sprittimallia menestyäkseen jatkuvasti muuttuvassa toimintaympäristössä.

Kiinnostuitko? Lue viisi oppia tapahtumasta Vapan blogista!

Lisää markkinoinnin sprinttimallista ja ketteristä metodeista:

Markkinoinnin sprinttimalli: kohti rohkeampaa ja bisnestä edistävää markkinointia

Ketterä markkinointi osa 1: Mitä ketterä markkinointi on – ja miksi?

 

Vapan viestintämimosat 26.10. klo 8.30:
TOIVEUUSINTANA VIESTINNÄN MITTAAMINEN

Ovatko asettamasi viestinnän tavoitteet aidosti mitattavia? Entä tukevatko ne organisaationne tavoitteiden toteuttamista? Menestyvät organisaatiot kykenevät johtamaan kokonaisuutta tekemällä strategisia valintoja, asettamalla tavoitteita ja valitsemalla kullekin toimenpiteelle mittariston, joka antaa työlle suunnan.

Tilaisuudessa kerromme kuinka varmistaa, että viestinnän tavoitteet ovat mitattavia. Kerromme myös, millaisin mittarein viestinnän tavoitteita ja erilaisia toimenpiteitä kannattaa mitata, kuinka tärkeimpiä mittareita voi hyödyntää ja miten ne kannattaa koota yhteen näkymään, dashbordiin, jota on helppo hyödyntää toimenpiteiden kehittämisessä ja tulosten raportoinnissa.

Ilmoittaudu mukaan viestinnän mittaamisen aamiaistapahtumaan tästä!

 


Vapan markkinointimimosat 9.11. klo 8.30:
KONSEPTOI TAI KUOLE – BRÄNDI KASVUUN MERKITYKSELLISILLÄ SISÄLLÖILLÄ

Konsepti ei ole pelkkä luova idea tai mainoskampanjan kattoajatus.

Vahva konsepti on työkalu kiinnostavien ja vetovoimaisten sisältöjen luomiseen, pitkäkestoisesti ja tehokkaasti. Tuloksellista ja asiakasystävällistä markkinointia saadaan aikaiseksi, kun kaikkia toimenpiteitä ohjaavat määritellyistä tavoitteista johdetut kattoajatukset.

Aamun aikana pääset kuulemaan siitä, miten konseptointi kannattaa aloittaa, miten määriteltyä konseptia hyödynnetään parhaiten ja miten vahva toimiva konsepti näkyy kiinnostavien brändien sisällöissä.

Ilmoittaudu mukaan tästä linkistä!

 

Vapan viestintämimosat:
TYÖNTEKIJÄKOKEMUKSEN MUOTOILU – ajankohta tarkentuu pian!

Palvelumuotoilun nimeen on vannottu jo vuosia asiakaskokemuksen muotoilussa ja parantamisessa. Nyt katse ja opit suunnataan sisään, sillä myös yrityksen tärkeimmän voimavaran: henkilöstön kokemus tulisi suunnitella ja muotoilla samoin.

Vertaisviestintä, sisäinen viestintä, esimies-alaisviestintä, johtamisviestintä ja HR-prosessit muodostavat usein työntekijän kannalta epäselvän kokonaisuuden. On vihdoin aika suunnitella myös sisäinen viestintä vastaanottajien näkökulmasta ja hyötyä sen vaikutuksista!

 

Vapan viestintämimosat 23.11. klo 8.30:
TOISENA TOIVEUUSINTANA VIESTINNÄN MITTAAMINEN

Ovatko asettamasi viestinnän tavoitteet aidosti mitattavia? Entä tukevatko ne organisaationne tavoitteiden toteuttamista? Menestyvät organisaatiot kykenevät johtamaan kokonaisuutta tekemällä strategisia valintoja, asettamalla tavoitteita ja valitsemalla kullekin toimenpiteelle mittariston, joka antaa työlle suunnan.

Tilaisuudessa kerromme kuinka varmistaa, että viestinnän tavoitteet ovat mitattavia. Kerromme myös, millaisin mittarein viestinnän tavoitteita ja erilaisia toimenpiteitä kannattaa mitata, kuinka tärkeimpiä mittareita voi hyödyntää ja miten ne kannattaa koota yhteen näkymään, dashbordiin, jota on helppo hyödyntää toimenpiteiden kehittämisessä ja tulosten raportoinnissa.

Ilmoittaudu mukaan viestinnän mittaamisen aamiaistapahtumaan tästä!