Tule Vapan toimistolle kuulemaan ja inspiroitumaan uusista markkinoinnin ideoista ja mahdollisuuksista liiketoiminnan menestyksen tukena. Tarjolla myös aamiaista ja mimosaa!

TAPAHTUMAT:

Perjantai 1.11. Sisältömarkkinoinnin työkalut -kirjan esittelytilaisuus

Sisältömarkkinointi on modernin markkinoinnin toimintatapa, jossa fokus markkinointiviestinnässä siirretään yrityksen omista tuotteista ja palveluista asiakkaan tarpeisiin. Kun ensin herätät asiakkaan kiinnostuksen sisällöllä, joka vastaa hänen tarpeisiinsa, pääset kyllä myös myymään asiakkaalle.

Vaikka teoriassa sisältömarkkinointi kuulostaa melko selkeältä toimintatavalta, niin sen toteuttaminen linjakkaasti ja kokonaisvaltaisesti sen sijaan voi olla alkuun melko haastavaa. Uuden toimintamallin opettelu ja jalkauttaminen voi viedä hetken aikaa ja totuttelua.

Me Vapalla haluamme olla mukana vauhdittamassa tätä muutosprosessia Suomen markkinointiviestinnän kentällä. Siksi olemmekin koostaneet kaikki keräämämme opit onnistuneen sisältömarkkinoinnin toteuttamiseen – kirjan nimi on Sisältömarkkinoinnin työkalut ja se julkaistaan lokakuun alussa 2019 Alma Talentin kautta.

Tervetuloa kuulemaan Sisältömarkkinoinnin työkalut -kirjan kirjoittajaa ja Vapan osakasta Mikko Rummukaista sekä Vapan perustajaosakasta Ida Hakolaa aamiaistapahtumassamme, jossa käymme läpi sisältömarkkinoinnin eri teemoja ja trendejä.

Ilmoittaudu tapahtumaan tästä linkistä.

Perjantai 15.11. Brändit ja tarinankerronta

Brändien tarinankerronta on nyt tärkeämpää kuin koskaan. Tarinankerronnan muodot ja keinot ovat kuitenkin muuttuneet. Brändien on kerrottava yhtenäistä ja aitoa tarinaa – ei vain kampanjoiden aikana, vaan vuoden jokaisena päivänä.

Marraskuun Mimosoilla kuulemme miten Lumene on uudistanut brändiään ja lähtenyt kertomaan uniikkia tarinaa pohjoismaisesta kauneudesta. Vierailevana puhujanamme on Lumenen Chief Marketing Officer Tiina Frazer. Puheenvuorossaan Tiina käsittelee Lumenen brändiuudistusta ja sitä miten ensi vuonna 50 vuotta täyttävä brändi, uskollisena omalle aidolle tarinalleen, on onnistunut jalkautumaan eri markkinoille.

Vapan aamiaistilaisuudessa kuulemme myös Vapan perustajan Ilona Hiilan ja Creative Director Aurinna Weismanin opit merkityksellisen bränditarinan luomisesta ja jalkauttamisesta.

Ilmoittaudu tapahtumaan tästä linkistä.

Perjantai 29.11 Tuloksellisen sisältömarkkinoinnin eri tasot – miten onnistumisesta tehdään tapa?

Lokakuun sisältömarkkinointimimosat saavat uusinnan marraskuussa!

Ice Bucket Challenge = viraali, I <3 New York -paidat = ikoni. Miten tietyt viestit ja ideat lähtevät jakeluun ja jäävät elämään, ja toiset eivät löydä yleisöään millään? Entä miten tänään onnistuneet sisällöt saadaan onnistumaan jatkossakin? Markkinointiviestinnän kenttä on ollut aina täynnä guruja jotka kertovat tietävänsä mikä toimii ja mikä ei. Viimeistään koneoppimisen aikakausi on kuitenkin osoittanut maailman olevan liian monimutkainen kokonaisuus jotta sisältöjen menestys voitaisiin ennustaa ennakkoon – vaikuttavia tekijöitä on yksinkertaisesti liikaa.

Monimutkaisten mallien tai teknisten kikkojen sijaan tärkeintä on tehdä sitä, mikä tuo tuloksia ja jättää toimimaton tekeminen vähemmälle. Kuinka voimme käyttää uudenlaisia prosesseja ja ajattelua toimivan, tuloksellisen sisältömarkkinoinnin tukena? 

Vapan aamiaistilaisuudessa kuulet käytännön neuvoja toimivan sisältömarkkinoinnin tekemiseen. Opit myös olemaan vähemmän ankara itsellesi: ei ole olemassa ainoita oikeita tapoja tehdä markkinointia – tärkeintä on vain se, että tekee. Tilaisuudessa puhuvat Vapan osakkaat Mikko Rummukainen ja Timo Nurmi.

Ilmoittaudu tapahtumaan tästä linkistä.