Oululainen Reissumies lähti helmikuun 2018 alussa etsimään uutta sielunkumppania treffisovellus Tinderin käyttäjien joukosta. Kyseessä on mainoskampanja, jonka mukaan Reissumies on löytänyt itsestään pehmeän puolen ja etsii nyt sen vuoksi kumppania matkoilleen.

Tinder-kampanjassa Reissumiehen mainosprofiili näyttäytyy käyttäjille samanlaisena kuin tavallisten käyttäjien profiilit. Reissumiehen kanssa matchaamalla, eli osoittamalla kiinnostuksensa käyttäjää kohtaan, pääsee tutustumaan Reissumiehen pehmeämpään puoleen ja saa eteensä uudistuneen kauraleivän mainostekstin. Ensimmäisten päivien tulokset ovat ylittäneet odotukset: lähes 10 000 henkilöä ehti matchata Reissumiehen kanssa ensimmäisten 3 vuorokauden aikana.

“Tinder on tehokas kanava tavoittaa 20–35-vuotiaiden kohderyhmä, kunhan idea on tarpeeksi rohkea ja oivaltava sekä parhaimmillaan ammentaa toimintaympäristöstä”, kertoo Vapan luova johtaja Jenni Valtiala.

Ensimmäiset tulokset kertovat, että Reissumiehen kanssa matchanneista naisista yli 40 prosenttia klikkasi mainossivulle vievää linkkiä. Kampanja ei kuitenkaan tavoittele pelkkiä naisia: Reissumies lähestyy sekä miehiä että naisia etsiviä käyttäjiä heille personoiduilla viesteillä.

Kampanjassa tavoitellaan reaktioita pilke silmäkulmassa

“Reissumies täyttää tänä vuonna 40-vuotta, eli on jo keski-ikäinen!” avaa Fazerin Senior Brand & Portfolio Manager Laura Siltanen lähtökohtia tarinaan kampanjan taustalla, “Kumppanin löytämisestä on tullut hänellekin ajankohtaista, ja mikä paikka siihen nykyään sopisi paremmin kuin Tinder?”

Tinder-kampanja suunniteltiin alustan ehtojen mukaan: Tinderissä etsitään seuralaisia. Kampanjan tavoite onkin kerätä paljon positiivisia ja yllättyneitä reaktioita, kun Tinderissä vastaan tuleekin tuttu kasvo – Reissumies on Fazer Leipomoiden tunnetuin brändi.

Oululainen Reissumies uudistuu nyt rohkeasti”, paljastaa Siltanen. “Tämä koskee valikoimaa ja markkinointiviestintää.”

“Halusimme tarttua liian vähän hyödynnettyyn kanavaan”, Valtiala jatkaa. “Koimme Tinderin toimivaksi alustaksi brändin markkinointiviestinnälle – sopiihan Reissumiehen seikkailunhaluinen hahmo mainiosti muiden Tinder-käyttäjien joukkoon!”

Lue lisää kampanjasta myös Markkinointi & Mainonta -lehdestä.