Mehiläisen ja Moomin Charactersin yhteistyö jatkaa Vapan kehittämää markkinointiviestinnän konseptia Lapsuuden tekijät, jolla on onnistuttu puhuttelemaan lapsiperheitä. Yhteistyö Lasten Mehiläisen ja Vapan välillä aloitettiin alkuvuonna 2018.

Mehiläinen julkaisi äskettäin tiedotteen Muumi-yhteistyöstä. Alkavan yhteistyön tavoitteena on uudistaa Lasten Mehiläisen brändiä luomalla erottautuvuutta lasten lääkäripalveluihin, jossa tutut muumitarinat ja Lasten Mehiläisen asiantuntijuus kohtaavat. 

Lapsuuden tekijät -konseptissa lapsuus on monipuolinen kokonaisuus

Vapan Lasten Mehiläiselle kehittämässä Lapsuuden tekijät -konseptissa lapsuus nähdään kokonaisuutena, jossa lapsiperheiden arkinen elämä on käsin kosketeltavissa. Lastenlääkärit kertovat kokemuksistaan vanhempina ja isovanhempina. Myös lapset itse pääsevät kertomaan, mistä hyvä lapsuus koostuu.

Markkinoinnilla on saavutettu huikeita tuloksia. Lasten Mehiläiselle on tullut yli tuplasti enemmän ajanvarauksia mainonnan kautta, ja CPA on 85 prosenttia matalampi verrattuna vuoteen 2017.

Rohkeassa ja ihmisläheisessä markkinoinnissa on tähän saakka käsitelty muun muassa lasten sosiaalisten suhteiden muodostumista ja lapsen palautumista kouluarjesta. Lääkärit ovat kertoneet myös kokemuksistaan punkkien metsästyksestä taskulampun valossa sekä teini-ikäisten lastensa urheiluvammoista.

Muumi-yhteistyöllä samaistuttavuutta lapsuuden tilanteisiin

Muumi-yhteistyö tuo lapsiperheiden palvelukokemukseen uuden tason, kun lapsille tutut tarinat yhdistetään Lapsuuden tekijät -konseptiin ja Lasten Mehiläisen tarjoamiin palveluihin.

– Muumien rikkaus on tarinoiden ja hahmojen laajuus, samaistuttavuus sekä loputon teemojen viidakko. Muumit ovat luonteva yhteistyökumppani Lasten Mehiläiselle, sillä muumitarinoista ja elämänfilosofiasta löytyy monia lapsiperheiden arjessa koko perhettä puhuttelevia teemoja, kertoo Mehiläisen markkinoinnin projektipäällikkö Mirella Girs.

Vapa vastaa yhteistyöhön liittyvästä brändityöstä ja markkinoinnista. Muumit tulevat näkymään Lasten Mehiläisten ammattilaisten kolumneissa, ulkomainonnassa, sosiaalisessa mediassa ja tietenkin myös Lasten Mehiläisen toimipisteissä valtakunnallisesti.