Vapa ja Whim-sovelluksesta tuttu MaaS Global ovat aloittaneet markkinoinnin ja viestinnän yhteistyön. Yhteistyö alkoi strategisella suunnittelulla ja jatkuu monikanavaisina markkinointi- ja mediaviestinnän toimenpiteillä. Vapa on MaasGlobalin strategisen markkinointiviestinnän pääyhteistyökumppani Suomessa ja kansainvälisesti.

Liikkuminen tulee lähivuosina mullistumaan, ja muutokset voi jo nyt nähdä erityisesti suurissa kaupungeissa. Suomalainen liikkumissovellus Whim on digitaalisten liikkumispalveluiden (Mobility as a Service) maailmanlaajuinen edelläkävijä. 

Whimin avulla käyttäjät voivat matkustaa sujuvasti kaupungissa yhdistelemällä kaupunkiliikenteen liikkumismuotoja. Whimin kautta on tehty jo yli 6 miljoonaa matkaa, ja se toimii tällä hetkellä Helsingissä, Birminghamissa, Antwerpenissä ja Wienissä. Whim palkittiin syksyllä 2019 parhaana kestävän kehityksen mobiilipalveluna. 

Vapa toimii Maas Globalin kansainvälisen markkinoinnin lead agencynä ja tukee Whim-sovelluksen lanseerauksessa uusiin kohteisiin Euroopassa paikallisten toimistojen kanssa.

Yhteistyö alkoi tämän vuoden tammikuussa. Strategisen työn lisäksi alkuvuoden aikana Vapan ja MaaS Globalin yhteistiimi on työskennellyt tulevien lanseerauskampanjoiden parissa. Yhteistyö tulee näkymään koronakriisin hellittäessä kaupunkien katukuvassa sekä digikanavissa. 

– Liikkumisen murroksessa on ennen kaikkea kyse asenteiden ja kulttuurin muutoksesta. Tässä muutoksessa monipuolisen tiedon, sisällön ja keskustelun rooli on keskeinen. Sisältömarkkinoinnin ja viestinnän vastuu ratkaisuiden ja esimerkkien näyttämisessä ja omaksumisessa korostuu kaikilla markkinoilla. Vapan osaaminen etenkin näiltä alueilta tuo meille merkittävän lisävoimavaran jo nykyisen markkinoinnin ja digitaalisen asiakashankinnan osaamisemme tueksi, kertoo MaaS Globalin CMO Esa-Pekka Nykänen.

– Vapa on parhaimmillaan kun asiakas haluaa aidosti omistaa muutoksen ja tukea tätä muutosta tekemällä markkinointiviestintää uudella tavalla. Lead agencyna pääsemme luomaan Whimin kanssa murrosta markkinalla, jossa asiakkaat kaipaavat uusia ratkaisuja. Asiakkuus tarjoaakin paljon mahdollisuuksia, jossa yhdistyy strateginen osaaminen, luova suunnittelu ja modernit toimintamallit. Kunnianhimo on korkealla ja työssä näkyy Vapan oma matka sisältömarkkinointitoimistosta kokonaisvaltaiseksi modernin markkinointiviestinnän asiantuntijataloksi, sanoo Vapan perustajaosakas Ilona Hiila.