Vuoden 2020 digimarkkinoinnin trendeissä nähdään monesta eri näkökulmasta entistäkin asiakaslähtöisempiä lähestymistapoja esimerkiksi personoinnin, keskustelujen ja palvelunopeuden kautta – lue lisää ja tutustu tämän vuoden kuuteen suureen markkinointitrendiin!

Digimarkkinointi on jo yli vuosikymmenen ajan elänyt tasaisen jyrkkää kasvukautta, ja samalla kun toimiala kehittyy ja monipuolistuu, muuttuu se myös monimutkaisemmaksi hallita markkinoijan näkökulmasta.

Linjasimme kuusi oleellista digimarkkinoinnin trendiä tälle vuodelle, joista markkinoijat voivat poimia parhaat täkyt talteen omien markkinointisuunnitelmien tueksi.

Lataa Digimarkkinoinnin trendit 2020 -kooste tästä.

Kuusi trendiä, joita käsittelemme tänä vuonna ovat:

  1. Markkinointiprosessi automatisoituu ja personointi kehittyy
  2. Sosiaalinen media keskittyy käyttäjän hyvinvointiin
  3. Vaikuttajamarkkinointi kasvaa – samalla läpinäkyvyys korostuu
  4. Asiakaspalvelu ja markkinointiviestintä lähentyvät entisestään
  5. Tiedonhaku tähtää salamannopean ratkaisun tarjoamiseen
  6. Digitransformaatio näkyy markkinoinnissa entistä vahvemmin

Miten nämä trendit vaikuttavat digimarkkinoinnin kehittämiseen ja markkinoijan työhön? Entä miten nämä trendit linkittyvät toisiinsa? Tutustu trendikatsaukseemme ja ota muutos haltuun!

Kirjoittaja Mikko Rummukainen on Vapan osakas ja digitaalisen markkinoinnin asiantuntija. Tutustu Mikon kirjaan Sisältömarkkinoinnin työkalut, jos moderni lähestymistapa markkinointiin kiinnostaa!