Vapan liikevaihto ylsi vuonna 2017 3,3 miljoonaan euroon ja kasvoi yli viidenneksen edelliseen vuoteen verrattuna. Yhtiöryhmä teki samalla yli 10 % liikevoiton.

“2017 oli meille uudistumisen vuosi. Lähdimme selvittämään asiakkaiden tarpeita ja sitä, mihin tämä maailma on seuraavaksi menossa. Tämän pohjalta haastoimme strategiaamme ja loimme askelmerkkejä tulevaan. Olemme nyt uuden edessä”, kertoo Ida Hakola, toinen Vapa Median perustajista. Vuoden 2017 merkittävimpiä tapahtumia Vapalla olivat hänen mukaansa Noora Wuolanteen nimitys yhtiöryhmän toimitusjohtajaksi, sekä Vapan 2020 strategian luominen.

“On jo selvää, että digitalisaatio on tuonut mukanaan jatkuvan uudistumispaineen, joka kohdistuu yrityksiin. Olemme ymmärtäneet, että uudistuvan yrityksen menestyksessä on kyse erinomaisista tarinankerronnan taidoista, osallistavasta kulttuurista sekä ketterän teknologian ja datan käytöstä. Vuoden 2017 tulokset todentavat sen, että samat tarpeet on havaittu myös yrityksissä” Hakola kiteyttää.

Uusi strategia toi mukanaan investointeja tulevaan

Vuosi 2018 käynnistyi Vapalla vauhdikkaasti uuden toimitusjohtajan Noora Wuolanteen luotsaamana. “Lähdimme hakemaan vahvaa kasvua uudella strategialla heti alkuvuodesta”, Wuolanne kuvailee.

Ihmisiin sekä datan ja teknologian tehokkaampaan hyödyntämiseen on hänen mukaansa tehty jo investointeja: “Kiinnitimme esimerkiksi vuoden vaihteessa uusia avainhenkilöitä, kuten luovan johtajan Jenni Valtialan sekä datasta ja asiakasymmärryksestä vastaavan johtajan Henry Verlinin riveihimme.” Wuolanteen mukaan asiakkailta saadun palautteen perusteella uudet painopisteet ja sen mukaiset investoinnit ovat osuneet oikeaan. ”Asiakkaidemme tavoin olemme itsekin valmiita uudistumaan ja satsaamme strategiamme mukaiseen palvelutarjonnan laajentamiseen jatkossakin.”

Lisätiedot:

Noora Wuolanne, CEO
noora.wuolanne@vapamedia.fi, +358 45 354 5833