Nimet ovat papereissa, kättä on paiskattu ja tyypit toimistolla näyttävät iloisilta. Tämä taitaa sitten olla julkista tuolla ansaitussa mediassa, joten kerrotaanpas se maailmalle myös täällä omassa: Vapa Media ja Vaikutustoimisto Zipipop Freud lyöttäytyvät yhteen.

Menitte sitten myymään firmanne, Rami Saarela ja Timo Nurmi?

“Niin pääsi käymään. Tosin ei me ihan kaikkia osakkeita annettu. Toimistomme jatkaa edelleen itsenäisenä viestintätoimistona nimellä Vapa Impact ja pysymme yrityksen osakkaina ja johtajina.”

Millaisia hommia entinen Vaikutustoimisto Zipipop Freud ja nykyinen Vapa Impact tekee?

”Kuten nimestä saattaa arvailla, olemme keskittyneet erityisesti strategiseen viestintään ja johdon sparraukseen, johdon ja työntekijöiden viestintään eri kanavissa, myös verkossa sekä sisäiseen ja ulkoiseen verkkoviestintään.”

Keitä ovat asiakkaanne?

”Olemme tietysti ehtineet tehdä duunia varmaan satojen asiakkaiden kanssa, firman historiahan alkaa tuolta vuodesta 2007. Mainitaan nyt äkkiä vaikka Google, Santander, 23 metsäalan organisaation Uusi puu -hanke, Valio, Nordnet, Yle, Tubecon, Startup-sauna sekä Nenäpäivä.”

Datan hyödyntäminen on ollut viime vuosina aika kova juttu. Kertokaapa, mitä te duunailette datalla?

“Olemme Suomen ensimmäinen dataohjautuva viestintätoimisto. Dataa käytetään kyllä muissakin toimistoissa, mutta yleensä vain alussa ja lopussa, eli suunnittelussa ja tulosten mittaamisessa. Me olemme tuoneet datan osaksi päivittäisviestintää. Näin toimitaan jo nyt nykyaikaisessa markkinoinnissa. Tekemisen suuntaa muutetaan päivittäin datan ohjaamana. Viestintä on menossa samaan suuntaan.”

“Kovia avauksia on odotettavissa syksyn ja alkuvuoden aikana, ei vain prosessi- vaan ihan verkkopalvelupuolella.”

Vapa Median perustajaosakas Ilona Hiila, miksi ostitte enemmistön Vaikutustoimisto Zipipop Freudista?

”Tänä vuonna teemme isoja investointeja, sillä haluamme rakentaa yhtiön tulevaisuutta. Molempien yritysten kehittämistä jatketaan ensi vuonna, jolloin lanseeraamme uusia ulottuvuuksia palvelutarjoomaamme. Tavoitteenamme luoda kokonaisuus, jonka avulla yritykset saavat liiketoimintaansa uutta tehoa markkinointiviestinnän avulla.”

Miten kiteyttäisit, millaista on Vapa Median ja Vapa Impactin yhteispeli?

“Lyhyesti ja ytimekkäästi yhteistyö tarkoittaa asiakkaillemme enemmän yleisöjä, tehokkaampia kanavia, kustannustehokkuutta ja vahvempaa liiketoimintaa.”